Quatre entitats que treballen per la promoció del català en tots els àmbits (SOM DEU MILIONS, LA CRIDA DEL SEGLE XXI, AMICS DE LA LLENGUA CATALANA i ELS CASALS DELS PAÏSOS CATALANS) han engegat una campanya de sensibilització amb els següents objectius:
- L'etiquetatge dels productes.
- Els locals comercials: bars, restaurants, farmàcies, etc., especialment les grans superfícies comercials.
- Vetllar per l'ús oral de la llengua entre el personal dels grans centres comercials que tinguin tracte amb el públic.
- Els fullets publicitaris que s'envien a les cases.
En una segona fase treballaran també per la catalanització de:
- Les emissores privades de televisió.
- Els diaris gratuïts.
- Els serveis assistencials.
Per dur a terme aquesta tasca, demanen la col·laboració de tots els ciutadans. Si desitgeu adherir-vos a aquesta iniciativa només heu d'enviar un e-mail a xarxa.de.consumidors.amb.llengua@josoc.cat
¿Com funciona la campanya? De moment ja tenen adherides 5.221 adreces electròniques. Tota aquesta gent rebrà un correu electrònic amb informació de l'empresa a la qual se li vol fer saber que no compleix amb les normatives d'etiquetatge, etc. Al correu hi haurà també l'adreça de l'empresa en qüestió, i el model de missatge que se li vol fer arribar. Només cal signar i enviar al destinatari. Si heu signat alguna campanya d'Amnistia Internacional o d'altres organismes ja sabeu de què va. A més, tothom que hi estigui adherit pot proposar temes per a noves campanyes.
Jo ja m'hi he adherit. Quan m'arribi el primer correu us n'explico més detalls.
- L'etiquetatge dels productes.
- Els locals comercials: bars, restaurants, farmàcies, etc., especialment les grans superfícies comercials.
- Vetllar per l'ús oral de la llengua entre el personal dels grans centres comercials que tinguin tracte amb el públic.
- Els fullets publicitaris que s'envien a les cases.
En una segona fase treballaran també per la catalanització de:
- Les emissores privades de televisió.
- Els diaris gratuïts.
- Els serveis assistencials.
Per dur a terme aquesta tasca, demanen la col·laboració de tots els ciutadans. Si desitgeu adherir-vos a aquesta iniciativa només heu d'enviar un e-mail a xarxa.de.consumidors.amb.
¿Com funciona la campanya? De moment ja tenen adherides 5.221 adreces electròniques. Tota aquesta gent rebrà un correu electrònic amb informació de l'empresa a la qual se li vol fer saber que no compleix amb les normatives d'etiquetatge, etc. Al correu hi haurà també l'adreça de l'empresa en qüestió, i el model de missatge que se li vol fer arribar. Només cal signar i enviar al destinatari. Si heu signat alguna campanya d'Amnistia Internacional o d'altres organismes ja sabeu de què va. A més, tothom que hi estigui adherit pot proposar temes per a noves campanyes.
Jo ja m'hi he adherit. Quan m'arribi el primer correu us n'explico més detalls.
6 comentaris:
Fullets, no follets. Carpe
Ups... ¡Gràcies!
He vist que la Lucrècia et llegeix, i m'hi he passat per veure de què anava aquest blog. Molt interessant. M'agraden les llengües (com a tu). Passa't pel meu blog quan vulguis.
Ui, tinc seguidores noves. Benvinguda, Amèlia. Acabo de visitar el teu blog. Molt personal. ¿Qui no s'hi sentirà identificada?
Bé, aquest mètode pot ser cansat si hem de signar totes les cartes que caldria fer. Però és una manera de col·laborar, espero. Doncs espero que funcioni i que la gent s'hi animi. Què et sembla llenguaddicta, funiconarà?
Jo crec que funcionarà, i així ho espero... Com a mínim, faran soroll, que ja convé.
Publica un comentari a l'entrada