27/6/08

E d'Ecologista

Avui la llenguaddicta penja el vestit de lingüista per col·locar-se el d'ecologista, perquè acaba de quedar-se bocabadada, sorpresa i del tot indignada amb un fet que ha patit en carn pròpia. Motiu: la sequera-que no és sequera amb restriccions-que no són restriccions.

Quan divendres passat vaig arribar a casa, vaig observar des del balcó com la veïna dels baixos de l'edifici del davant regava un munt de plantes i, a més, netejava curosament dues terrasses tan grans com el meu pis i unes persianes que tenia desmuntades al pati, tot amb una mànega que no ha tingut el plaer d'entrar en contacte amb un airejador ni un regulador de presió. Tenia pressa i vaig marxar sense fer res al respecte (amb una pena profunda a l'ànima, obvi). Avui, torna a ser divendres, he enganxat una altra veïna fent el mateix (avui, ¡que a la matinada ha plogut durant hores!). Aquest cop, l'he gravada amb el mòbil, i he trucat al 012.

Doncs bé, la resposta que m'han donat és que a la zona on jo vist s'aplica el grau 1 de restricció (el més baix), la qual cosa implica que es pot fer ús de la xarxa per a rec, neteja i piscines.

¿Que ens hem tornat tots bojos? ¿I què si al meu poble hi ha un tou d'aigua? ¡¡Potser al poble del costat no n'hi ha gens i tenen restricció 3!! Però així són les coses en aquest país de merda on cadascú es cuida només del que és seu i els altres que els bombin (noteu la subtilesa dels qualificadors que estic emprant...).

Com que no s'hi pot fer res, diuen, dilluns trucaré a l'Agència Catalana de l'Aigua, i si cal, engegaré una campanya per aturar aquesta bogeria. ¿Servirà d'alguna cosa? No ho crec, però com a mínim farem ús del nostre dret a queixar-nos.

1 comentari:

DL ha dit...

Mentrestant, a Barcelona hi ha algunes fonts (em refereixo a fonts de beure) que són tancades. Ignoro si és per estalviar o per fotre. També podria ser una mesura per estimular el consum de refrescs en les terrasses.

Tota la propaganda de la sequera obeeix a la 'promoció' d'interessos del ram de l'aigua (literal, s'entén). La gent del Baix Montseny es demana si hi ha tanta sequera i tantes restriccions, com és que baixen tants camions carregats d'aigua mineral en destinació a les plantes envasadores.

En la qüestió de l'aigua ens hauríem de fixar més en els números grossos. Altrament, tots acabaríem fem de policies dels veïns: i total per res, com ja t'han dit de l'Agència Catalana de l'Aigua.